FAQ | Veelgestelde vragen

Wat zijn de verzendkosten?
Wij verzenden bestellingen gratis vanaf €50 in Nederland en vanaf €70 naar België. Voor bestellingen onder de bovengenoemde tarieven, hanteren wij de volgende verzendkosten:

Nederland
DHL Brievenbuspakket: €3,95* (met Track & Trace)
DHL Pakket post: €5,95* (met Track & Trace)

België
DHL Brievenbuspakket: €7,95* (met Track & Trace)
DHL Pakket post: €7,95* (met Track & Trace)

Voor bestellingen met een totaalbedrag onder €10 brengen wij een vaste toeslag van €2 in rekening voor klanten uit Nederland en België.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
We streven ernaar alle bestellingen – op werkdagen voor 15:00 uur besteld – binnen 1-2 werkdagen te verzenden (m.u.v. gepersonaliseerde artikelen). Orders die in het weekend of op feestdagen geplaatst worden, zullen de eerstvolgende werkdag verwerkt worden. Gepersonaliseerde artikelen verzenden wij binnen 2-5 werkdagen. Wanneer je een gepersonaliseerd artikel besteld gecombineerd met een item dat wel op vooraard is, zullen wij wachten met verzenden tot de gehele bestelling compleet is.

Wat is de levertijd na verzending?
Na verzending kan je jouw bestelling doorgaans de volgende werkdag verwachten. Bestellingen die naar België worden verzonden, kan rekening worden gehouden met 2 werkdagen. De exacte levertijd is afhankelijk van de vervoerder. Wij doen alles wat in onze macht ligt om de pakketten optimaal aan te leveren ten einde de levertijd te bespoedigen. Wij kunnen echter geen verantwoordelijk nemen, of aansprakelijk gesteld worden, voor een eventuele vertraging veroorzaakt door de vervoerder.

Wanneer ontvang ik een Track & Trace?
De pakketten die voor 15.00u besteld zijn, worden binnen 1 tot 2 werkdagen verstuurd. Meestal ontvang je dan (laat) in de avond de Track & Trace code, waarmee je je bestelling kunt volgen.

Kan ik ook kiezen voor een spoedlevering?
Wanneer je een bestelling met spoed nodig hebt, kun je dit per e-mail aan ons laten weten. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen om de eventuele mogelijkheden te bespreken. Houd er rekening mee dat er extra kosten verbonden zijn aan een spoedlevering.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Kies tijdens het afrekenen voor 'bestelling afhalen’. Er worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht. Wanneer je bestelling klaar en ingepakt is, ontvang je een e-mail waarin je een afspraak kunt maken om je bestelling op te halen. Je kunt ook middels het contactformulier of per e-mail een afspraak met ons maken.

Kan ik mijn bestelling versturen als een cadeautje?
Je kan een cadeaubox ook rechtstreeks bij de ontvanger thuis laten bezorgen. Let dan wel op dat je het afleveradres aanpast (anders dan factuuradres). Vermeld voor de zekerheid in de opmerkingen (bij het afrekenen) dat het cadeau rechtstreeks verzonden mag worden.

Ik heb een bestelling geplaatst. Kan ik nog iets toevoegen?
Dit kan, indien jouw bestelling nog niet is verzonden. Neem altijd eerst contact op zodat wij de status van jouw bestelling kunnen controleren. Mocht je bestelling nog niet zijn verstuurd, vragen we je een nieuwe bestelling te plaatsen en te kiezen voor ‘bestelling ophalen’. Vermeld in de opmerking dat jouw bestelling moet worden samengevoegd.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?
Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Dan is er vrijwel altijd een fout ontstaan in het e-mailadres. Wij willen je vragen je gegevens te controleren en direct contact op te nemen als er iets niet klopt. Stuur een e-mail naar info@buxandbox.nl, zodat we de status van je order kunnen controleren en je de bevestiging alsnog kunnen versturen.

Hoe ontvang ik mijn factuur?
Zodra de bestelling is geplaatst, ontvang je de factuur per e-mail. Aangezien je de factuur per e-mail ontvangt, wordt deze niet bij de levering inbegrepen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer je een artikel wenst te retourneren, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op via info@buxandbox.nl. Vermeld in je e-mail jouw naam en ordernummer en het artikel dat je wilt retourneren. We zullen je vervolgens instructies geven voor het retourneren van het artikel.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking en met accessoires geretourneerd worden.
  • Cadeaubox: Indien je een cadeaubox wilt retourneren moet deze in zijn geheel met alle geleverde producten in de originele staat aan ons geretourneerd worden. Wij accepteren geen retour van losse producten uit een cadeaubox, tenzij een product schade heeft. In dat geval, vragen wij je om een e-mail te sturen en foto’s bij te voegen van het beschadigde product. Uiteraard lossen wij dit graag met je op.
  • Gepersonaliseerde producten: Producten die je via onze webwinkel koopt worden op maat, volgens de door u ingevoerde specificatie, gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.


Wat zijn de kosten voor de retourzending?

De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. We raden u aan om te kiezen voor een verzendmethode met Track & Trace, omdat wij niet verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor verloren of beschadigde retourzendingen.

Hoe verloopt het terugbetalingsproces?
Je ontvangt van ons een e-mail zodra wij je retour hebben ontvangen. Wij zullen het volledige orderbedrag crediteren*. Het verschuldigde retourbedrag zullen wij binnen 7 dagen na ontvangst van jouw retourorder terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. De terugbetaling verloopt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij je bestelling.

Indien je een deel van jouw bestelling retour stuurt en het aankoopbedrag daardoor onder de €50,- (€70,- België) uitkomt, worden er alsnog verzendkosten voor de heenzending in rekening gebracht.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen. Wat nu?
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling in goede staat bij jou wordt afgeleverd. Indien je bestelling toch beschadigd is aangekomen, vragen wij je binnen 3 dagen contact met ons op te nemen via info@buxandbox.nl, zodat wij een claim kunnen indienen bij de vervoerder. Om deze claim in behandeling te kunnen nemen is beeldmateriaal vereist. Wij vragen je om in jouw e-mail, foto’s bij te voegen van de beschadigde verpakking. We kijken graag naar een oplossing.

Wat als ik een klacht heb?
Helaas kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met de service die is verleend of met een ontvangen product. Wij vragen je dan vriendelijk per mail contact met ons op te nemen zodat er gezocht kan worden naar een passende oplossing.